Leczenie ziołami

Ziołolecznictwo

Dieta antystresowa – z czym to się je?

Odpowiednia dieta może wspomóc układ nerwowy. Jeśli żyje się w ciągłym napięciu i stresie trzeba zadbać o to, by dostarczyć organizmowi niezbędnych witamin, które wzmocnią układ nerwowy. Więc zamiast sięgać po tabletki uspakajające, warto zastosować dietę bogatą w witaminy z grupy B, magnez, kwas foliowy, cynk, czy selen.

Witaminy z grupy B

Odpowiednia dieta antystresowa dostępna jest na LekiNatury.pl. Powinna być bogata w pieczywo pełnoziarniste i razowe, ryż niełuskany, makarony razowe, a także otręby. Dostarczą one węglowodanów, które są przerabiane na paliwo dla mózgu. Są też bogate w tiaminę (witaminę B1), która poprawia pamięć oraz usprawnia myślenie.

Należy także jeść nabiał: sery żółte i twarogi oraz pić napoje mleczne fermentowane, które zawierają ryboflawiny (witaminy B2). Łagodzą one bóle i zawroty głowy.

Warzywa strączkowe

Swoją dietę antystresową warto też uzupełnić o warzywa strączkowe, takie jak: nasiona słonecznika, soja, czy kiełki pszenicy. Zawierają one pirodoksyny (witaminy B6). Dzięki niej magnez jest łatwiej przyswajalny. Jest także niezbędna do wytworzenia neuroprzekaźników: dopaminy, noradrenaliny, czy serotoniny. Niedobór może wywołać depresję, a także lęki oraz obniżyć sprawność umysłową.

Podsumowanie

Jeżeli na co dzień zmagasz się z ciągłym stresem, warto jeść powyższe produkty. Dzięki nim możesz naturalnie polepszyć swoje samopoczucie i być może nie będziesz potrzebować tabletek uspokajających.

Uwaga: słowa kluczowe: ciężkie nogi i melisa lekarska zostały użyte w artykułach na te tematy.